Consumenten sjokken steeds minder met een saucijzenbroodje van de Hema door een van onze typische Hollandse winkelstraten om hun aankopen te doen. Winkelen doen ze namelijk steeds vaker gewoon thuis (al dan niet met een worstenbroodje in de hand). Ze surfen naar hun favoriete webwinkels en kopen wat ze willen hebben. E-commerce is dan ook big business. Vandaar dat het niet verrassend is dat er volop ontwikkelingen en innovaties aan de gang zijn in dit domein. Een slimme ondernemer zorgt dat hij voorop loopt in deze innovaties. Denk bijvoorbeeld aan de recente lancering van Magento 2: het e-commerce platform dat sinds de overname door Adobe de plek waar de meest interessante dingen gebeuren. Daar moet je als ondernemer bij zijn!

De progressive web app van Magento 2

Hebt u of wilt u een webwinkel? Dan biedt Magento 2 de beste omgeving om uw bedrijf zo goed mogelijk neer te zetten. Zowel op het gebied van gebruikerservaring als personalisatie van webshops biedt Magento 2 een breed scala aan toepassingen. De toepassing die het meest in het oog springt is de progressive web app. Dit houdt in dat de webshop optimaal aangepast is aan de mogelijkheden van een mobiel. Zo kunnen webshops ontwikkeld met Magento 2 gebruik maken van de camera van de mobiel, van de vingerafdrukherkenning (voor bij het betalen) en van push-berichten. Daarnaast is de progressive web app van Magento 2 niet afhankelijk van een besturingssysteem (IOS of Android). Aangezien consumenten inmiddels meer shoppen met hun mobiel dan op hun computer, is de progressive web app een revolutionaire ontwikkeling in de wereld van de e-commerce.

De andere nieuwigheden van Magento 2

Naast B2C is Magento er ook voor B2B. Ook zakelijke inkopers richten zich namelijk steeds meer op online inkopen. Wat magento b2b te bieden heeft, is het volgende. B2B klanten kunnen via hun eigen account hun inkoopprijzen, ordergeschiedenis en bedrijfskrediet inzien en wijzigen. Daarnaast kunnen ze CSV-bestanden uploaden om gemakkelijk orders op te kunnen stellen. Per product zijn bovendien de levertijden inzichtelijk gemaakt. Wat de betaling betreft heeft de b2b klant ook ruime opties. Er kan betaald worden met credit card, per factuur, met een paybylink of via een andere digitale manier. Tot slot zijn de webshops van Magento 2 'responsive'. Dit betekent dat ze zich aanpassen aan het apparaat van de gebruiker. Of de klant de webshop nu via een telefoon, een tablet of een computer bezoekt, overal biedt de webshop de best mogelijke winkelervaring!