Marketing is ontzettend belangrijk in onze moderne en met name digitale wereld. Dankzij marketing kun je met je boodschap of je reclame veel meer mensen bereiken waardoor de kans ook veel groter is dat je meer mensen overtuigd van jouw dienst of product. Maar wat zijn nu echt gouden marketingtips die iedereen kan toepassen? We zetten hieronder 5 bedrijfstips van een marketingcoach voor je op een rijtje

1.   Maak gebruik van social media

Vrijwel iedereen is actief op social media. Dat is dan ook een gouden mogelijkheid om met je doelgroep in contact te komen. Actief zijn op social media is dan ook een zeer belangrijke marketingtip waar eigenlijk ieder bedrijf gehoor aan moet geven. Je hoeft overigens niet perse op ieder kanaal actief te zijn, dat is ook haast niet te doen. Wel is het belangrijk goed te onderzoeken op welk kanaal of kanalen je doelgroep veel aanwezig is. Actief zijn op dat kanaal levert vanzelfsprekend het meeste op. Zorg bovendien dat je niet alleen een account aanmaakt maar ook content plaatst, reageert en dingen deelt. Anders heeft je aanwezigheid weinig nut.

2.   Zoekmachines zijn enorm belangrijk

Vrijwel iedereen maakt gebruik van zoekmachines om op internet dingen op te zoeken. Als bedrijf is het dan ook belangrijk om gebruik te maken van zoekmachineoptimalisatie. Dat wordt ook wel SEO genoemd. Wanneer je hier serieus tijd en geld insteekt, kom je hoger in de zoekresultaten en dat levert gegarandeerd meer bezoekers en daarmee klanten op.

3.   Uiterlijk is belangrijk

Het is belangrijk hoe je jezelf of je bedrijf presenteert. De website vormt tegenwoordig de etalage van je bedrijf. Zorg daarom dat deze er netjes, overzichtelijk en professioneel uitziet. Daarbij dient zowel het design als de tekst van hoog niveau te zijn.

4.   Wees persoonlijk

Een persoonlijke benadering is voor veel mensen nog altijd erg aantrekkelijk, zeker in een tijd waarin alles juist steeds onpersoonlijker lijkt te worden. Probeer dat dan ook voortdurend in je achterhoofd te houden bij het bedenken en uitwerken van een marketingstrategie.

5.   Werk samen

Een juiste samenwerking kan marketingtechnisch heel veel opleveren. Bijvoorbeeld door regelmatig naar elkaar te verwijzen of een gezamenlijke campagne te starten. Het is daarbij overigens wel erg belangrijk met wie je precies samenwerkt.