De termen narrowcasting en digital signage worden vaak door elkaar heen gebruikt. Maar beide hebben ongeveer dezelfde betekenis. Maar wat is narrowcasting eigenlijk? Dit is een digitale marketingmethode waarbij gebruik wordt gemaakt van tv schermen. Op deze schermen kunnen video’s of reclameacties vertoond worden. Waarmee het mogelijk is om uw een specifieke doelgroep op het juiste moment te bereiken. Digital signage wordt om deze rede steeds vaker gebruikt, overal waar je komt krijg je ermee te maken.

Narrowcasting de opvolger van traditionele reclame

Met behulp van een digital signage player is het mogelijk om de reclame te verspreiden op alle narrowcasting schermen. Met deze software is het mogelijk om een afspeellijst te maken met alle informatie die vertoont moet worden. Een groot voordeel hiervan is de aanpassingsmogelijkheid, bij de traditionele reclame was het niet mogelijk om snel een aanpassing door te voeren. Wanneer er fouten aanwezig waren moest de hele partij opnieuw gedrukt worden en liepen de kosten hoog op.  Bij digital signage is het mogelijk om waar je ook bent een aanpassing te maken in de afspeellijst. Vanuit een systeem kunnen alle schermen aangepast worden. Voor het gemak is het zelfs mogelijk om dit systeem op je smartphone te gebruiken. We willen alle voordelen van een digital signage player nog even op een rijtje zetten:

  • Eenvoudige bediening
  • De afspeellijst is altijd en overal aanpasbaar
  • Uw huisstijl kan in een template over genomen worden
  • Toepasbaar in alle sectoren
  • Gerichte doelgroep bereiken

Waar kan narrowcasting gebruikt worden?

Zoals u heeft kunnen lezen is narrowcasting toepasbaar in alle sectoren. Digitale signage wordt vaak toegepast in wachtruimtes, sportverengingen, winkelcentra, horeca en bij grote bedrijven. In de meeste wachtruimte zijn narrowcasting schermen te vinden. Dit is ook wel te begrijpen, mensen nemen tijdens het wachten namelijk snel de moeite om de informatie tot zich te nemen. In winkelcentra wordt digital signage gebruikt om advertenties te vertonen. Daarnaast vind je ook vaak schermen die de mogelijkheid geven om een routebeschrijving aan te vragen. Ook deze schermen vallen onder digital signage. Omdat je met behulp van de narrowcasting schermen binnen korte tijd een grote doelgroep kan bereiken wordt het ook vaak bij bedrijven ingezet. Op deze manier is al het personeel snel op de hoogte over een vergadering die plotseling verplaats is.

Wat heb je nodig voor de juiste narrowcasting?

Om de narrowcasting op de juiste manier te kunnen vertonen heeft u narrowcasting schermen en software nodig. De benodigde software is verkrijgbaar in verschillende abonnementsvormen. Zo is het mogelijk om voor een softwarepakket te kiezen die geschikt is voor een scherm of voor meerdere schermen tegelijk. Deze software wordt regelmatig geüpdatet zodat u altijd te maken heeft met de nieuwste mogelijkheden. Met behulp van de digital signage player kan de informatie vertoond worden. Dit kan aan de hand van een samengestelde afspeellijst. Daarom is het verstandig om uw huisstijl nadrukkelijk terug te laten komen in het door u gekozen template. Zo weten bezoekers altijd met wie ze te maken hebben.