In de VS wordt “Influencer Marketing” al beschouwd als “The New King of Content”. In Nederland staat het onderwerp nog in de kinderschoenen, hoewel het potentieel al lang duidelijk is.

Influencer marketing is een marketingstrategie om te profiteren van de invloed en het bereik van belangrijke opinieleiders en multipliers. In de zoektocht naar aandacht en publiciteit hebben bedrijven altijd vertrouwd op samenwerking met belangrijke multipliers, in de eerste plaats via het bereik van de traditionele media. Maar de mediawereld en het mediagedrag zijn veranderd. Nieuwe opiniemakers zijn op het toneel gekomen en trekken het vertrouwen van ontvangers en consumenten aan. Onder hen zijn voornamelijk bloggers en social media influencers.

Het doel van Influencer marketing

Het doel van influencer marketing is het winnen van de influencers van de mooie nieuwe mediawereld als merkambassadeurs, multipliers en merkambassadeurs. Volgens een studie van Macromedia University of Applied Sciences wordt één op de elf Nederlanders beschouwd als een “influencer”, d.w.z. mensen die bijdragen aan opinievorming in sociale media. Influencers genieten een hoge mate van erkenning als experts of rolmodellen in hun gemeenschap, en volgers vertrouwen en volgen hun meningen en aanbevelingen op.

Versterk je merk met influencer marketing

Influencers moeten potentiële klanten positief beïnvloeden in hun besluitvormingsproces. Door hun passie voor een product of merk uit te drukken, kunnen influencers een grote impact hebben op de merkbeleving en reputatie van een bedrijf in hun gemeenschap. Een influencers community staat meer open voor het merk omdat de influencer hoog aangeschreven staat in de community en de volgelingen vertrouwen op de meningen en aanbevelingen van influencers.

Je bent op zoek naar IMA? Dan weet je waar je moet zijn! Bij Juulr hebben ze alle facetten van het Influencer Marketing domein wel al een keer doorlopen. Samen uit, samen thuis.